2009. augusztus 28., péntek

Közlekedem

Azt nem tudom, hogy mi a francnak van a KRESZ. Mai közlekedési tapasztalataim:

1. Buszsáv. Pedig vasárnap délutáni a forgalom, mégis van, aki a buszsávot használja a piros lámpánál várakozó lúzerek kielőzésére. Tényleg azon a néhány másodpercen múlik?

2. Irányjelző. Nagyon sok autónak rossz. Mert ugye nem feltételezem, hogy nem is használják...

3. Sebességkorlátozás. Miért én vagyok a leglassúbb, ha a városban 50 km/h-val közlekedem?

És ami még nagyon érdekes: most kellett időszaki olajcserés átvizsgálásra mennem az autóval. És a szervizpulton ott virított az autóba szerelhető lézerdetektor (ami csak jelzi, ha mérnek) és a zavaró (ami zavarja is a mérést). Ha jóskapista sufnitunighoz mentem volna, akkor még érteném. De ez márkaszerviz volt. Kérdésemre, hogy ezt hogyan gondolják, szeritük a KRESZ csak ajánlás vagy mi, a szervizvezető csak nézett, és mondta, hogy neki van, és megnyugtatja. Én meg mondtam, hogy engem meg az nyugtat meg, ha szabályok szerint közlekedem.

Mert szerintem a közlekedés egy össznépi társasjáték, aminek a szabályait az 1/1975. (II.5.) KPM-BM rendelet tartalmazza. Ugyanolyan fontosak, mint a sakk szabályai. Csak itt a szabályok betartásán emberéletek múlhatnak. Ha én nem tartom be, akkor miért várom el másoktól? Ha én be akarom tartani, miért kényszerítenek mások arra, hog ne tegyem (autópályán, előzéskor, 130 km/h sebességnél villogtak már rám, mert feltartottam őket)?

Akkor: minek is a KRESZ?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése